Det eneste du ved er, at det forventeligt er anderledes i morgen

Verden ændrer sig hurtigt – alt for hurtigt.

Prøv et øjeblik at tænke 10 år tilbage, ja bare 5. CD’en som var “det nye” og “revolutionerede lyden”… Ja fyld selv på. CD’en er både opfundet og outdated i vores levetid.

Anderledes er det ikke med de medier og muligheder, du har til din kommunikation i dag. Hvis du hele tiden skal jagte det nye, kan du ikke lave andet. Og det der virker på en platform i dag, kan være anderledes i morgen, og det helt uden at du ændrer noget.

Du og din marketing afdeling bør derfor have en fast praksis med at teste det, I arbejder med. Teste det samme indhold, med vinklet tekst, format eller billede og i de samme kanaler – samtidig.

Det der performer bedst vinder. Og det er her, at du skal bruge dine penge.

Split-test det hele

  • Opslag på Sociale Medier
  • Annoncer på sociale medier
  • AdWords
  • Bannere
  • Knapper og indhold på hjemmesiden
  • E-mails
  • Nyhedsbreve
  • tilføj selv mere ….

Facebook ændrer algoritmerne, Google gør det … Alle gør det. Ikke direkte for at genere dig, men for at optimere for brugerne, uden hvem de ingen berettigelse har. Du er derfor nødt til at følge med, og hele tiden teste på det optimale setup for din investerede marketing krone!

VIGTIGST AF ALT

Sørg for at dele din viden med din salgsafdeling. Test dine observationer mod deres. Få feedback – giv feedback. Data er jeres ven. Og evnen til at give salgsafdelingen et forspring på, hvad der rør sig – hvor markedet er på vej hen, er uvurderlig viden.

Nu nævner jeg salgsafdelingen, fordi det er der vores passion ligger, men jeg er ret sikker på, at der er andre afdelinger i virksomheden, der vil være interessede i at høre om jeres resultater – ligesom der ligger værdifuld læring i at drøfte, hvad I rent faktisk i fællesskab ved. 🙂

Rico Rømer Soos
CEO – Adformation

2018-02-18T21:30:35+00:00